چرا ما هستیم؟

با فراگیر شدن پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی موبایلی طی یک دهه گذشته در ایران، مصرف محتوای سطحی در بین مردم رواج پیدا کرد. بخصوص نوجوانان و افراد بالای چهل سال کمتر تحصیل‌کرده که اولین تجربه‌شان از فضای مجازی، همین رسانه‌ها بود و سواد رسانه‌ای کافی نداشتند. این‌ها ایمیل، خبرگزاری، وبلاگ، سایت‌های علمی و ... را تجربه نکرده بودند و به یکباره با تلگرام و اینستاگرام آشنا شدند. مصرف رسانه سطحی با پیام‌های کوتاه، منجر به پایین آمدن سطح تفکر می‌شود و این مهم باعث بی‌ثباتی جامعه می‌شود.

برای حل این مسئله، باید رسانه‌های عمیق که عموما کتاب و سینما محسوب می‌شوند را وارد سبد مصرف رسانه‌ای مردم کرد. کتاب و سینما در کشور ما اوضاع خوبی ندارند ولی ضرورت پیشرفت آنها بر همگان آشکار است. پیشنهاد استفاده از فرصت نشر الکترونیک برای غلبه بر چالش‌های صنعت نشر منجر به تأسیس نشر صاد شد.

 

نشر صاد چگونه اداره می‌شود؟

نشر صاد یک کمک‌نوآور (استارت‌آپ) محتوایی محسوب می‌شود که با سرمایه گذاری شرکت نشر الکترونیک ایران آغاز به کار کرده است و در یک سازوکار سهامی خاص اداره می‌شود. سیدمیثم سیدصالحی، رییس هیات مدیره آن است، آقای دکتر صادق رمضانی نایب رییس هیات مدیره و قاسم صفایی‌نژاد مدیرعامل آن.

 

 

شعارهای نشر صاد 

نشر صاد، اردیبهشت سال 1399 با ۳ شعار شروع به کار کرد:

  • تمرکز بر نشر الکترونیک
  • مشارکت با مردم در تولید و توزیع محتوا
  • رویکرد بین‌المللی به مخاطب

 

 

سرویس‌ها و جوایز

در نشر صاد سرویس‌های «داستان و روایت»، «فرهنگ و اندیشه» و «ترجمه» وجود دارد. تا کنون بیش از 90 عنوان کتاب منتشر شده است که تعدادی از آن‌ها نیز در سال 1399 جوایز مختلفی کسب کردند؛ مانند تاریخ تفکر مدیریت اثر مورگن ویتزل با ترجمه و اقتباس دکتر علی‌اکبر فرهنگی، چهل‌و‌یکم اثر حمید بابایی، سلفی با خراب‌کار اثر طاهره مشایخ و آثاری دیگر.

 

زیرمجموعه‌ها

نشر صاد در راه دست‌یابی به اهداف خود زیرمجموعه‌های زیر را راه‌اندازی کرده است:

برند خودنویس: جایی برای کشف و پرورش استعدادهای نویسندگی از سراسر کشور است. نوقلم‌های کشف‌شده تا مراحل پس از انتشار آثارشان حمایت می‌شوند.

برند قناری: نسخه‌ی شنیداری کتاب‌ها را تولید می‌کند.